یزدفردا: اسموتی موز و طالبی یکی از انواع نوشیدنی‌های خنک و دلچسب کافی شاپی است که می‌توانید آن را با روشی آسان در منزل تهیه کنید.

 اسموتی نوعی نوشیدنی است که از مخلوط میوه و سبزیجات تازه با یخ، آب و مواد شیرین کننده مانند عسل یا شکر تهیه می‌شود. تفاوت اسموتی با آب میوه این است که اسموتی دارای بافت میوه است و آبکی نیست. در فصل تابستان و با گرم شدن هوا آب بدن به خاطر تعریق زیاد کاهش پیدا می‌کند. در این حالت خوردن نوشیدنی‌های خنک و آب‌دار برای رفع عطش و کمبود آب بدن بسیار مفید است. اسموتی به دلیل بافت میوه‌ای که دارد، بسیار مغذی است و علاوه‌بر نوشیدنی یک میان وعده کامل هم محسوب می‌شود. اسموتی موز و طالبی یکی از انواع نوشیدنی‌های کافی شاپی است که با شروع فصل گرما خوردن آن بسیار می‌چسبد و برای کودکان نیز یک نوشیدنی محبوب است. اگر دوست دارید این اسموتی خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با آموزش اسموتی موز و طالبی همراه ما باشید.

مواد لازم

طالبی یا ملون: نصف یک عدد
موز: ۱ عدد
بستنی وانیلی: ۱ لیوان
شیر: نصف لیوان
یخ: ۴ تکه کوچک

طرز تهیه

 

برای درست کردن این اسموتی میوه‌ای خوشمزه ابتدا ملون یا طالبی را پوست و به صورت تکه‌های کوچک خرد کنید. موز را هم به صورت جداگانه پوست کنید و حلقه‌ای برش بزنید. حالا موز و طالبی را به صورت جدا به مدت ۱ ساعت داخل فریزر بگذارید تا یخ ببندد. بعد از این مدت زمان طالبی و موز یخ زده را داخل پارچ مخلوط کن بریزید، سپس بستنی وانیلی، شیر و تکه‌های یخ را به آن اضافه کنید و چند پالس دستگاه را بزنید تا مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. حالا شیک خوشمزه‌تان را داخل لیوان مخصوص سرو بریزید و با تکه‌های موز و طالبی دور لیوان را تزیین کنید، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ طالبی سرشار از مواد مغذی است که برای سلامت بدن مفید هستند. طالبی حاوی کربوهیدرات، پروتئین، آب، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و روی است. همچنین طالبی دارای ویتامین A، بتاکاروتن، ویتامین B یک، دو، شش، ویتامین C و ویتامین K است. هنگام خرید طالبی برای اینکه بتوانید یک طالبی شیرین و آبدار را تهیه کنید، باید به این نکات توجه داشته باشید:
ـ اگر طالبی شیرین را نزدیک بینی‌تان ببرید و آن را بو کنید، عطر و بوی خوشایندی دارد.
ـ یک طالبی خوب باید پوست زبر داشته باشد.
ـ طالبی خوب و شیرین یا زرد متمایل به سبز است یا زردی کم‌رنگ دارد.
ـ سر طالبی باید نرم‌تر از بدنه باشد. اگر همه قسمت‌های طالبی نرم بود، قطعاً آن طالبی بیش از حد رسیده و ترشیده است.
ـ یک طالبی سالم و شیرین خطوط سبز کم‌رنگ دارد؛ بنابراین اگر خطوط سبز روی پوست تیره‌تر بود، آن طالبی تازه نیست.

۲ ـ بهتر است برای تهیه این اسموتی میوه‌ای از بستنی وانیلی استفاده کنید؛ زیرا سایر بستنی‌ها برای تهیه اسموتی و شیک مناسب نیستند.

۳ ـ این اسموتی را با هر نوع میوه دیگر که دوست دارید هم می‌توانید تهیه کنید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا